سیستم تلفن تحت شبکه

استفاده از کانال Cat6/RJ45 برای سیستم تلفن (سنتی و VoIP)با توجه به سادگی نصب و استفاده و گستردگی سیستمهای تلفنی سنتی (دیجیتال و آنالوگ) همچنان استفاده از این سیستمها در برخی سناریوها صرفه اقتصادی دارد. بخصوص در زمانی که سازمان در مرحله ایست که در بخشی از شبکه از سیستمهای VoIP استفاده مینماید و در برخی قسمتها از سیستمهای سنتی تلفنی و یا در حال گذار از سیستم سنتی به VoIP است، همچنان تلفنهای آنالوگ و کابلهای چند زوجی در قسمتهایی از شبکه مخابراتی استفاده میگردد.

در این خصوص با استفاده از کابل‌کشی ساخت‌یافته میتوان ضمن ادامه استفاده از سیستمهای تلفنی موجود، تغییرات یا گذار آنها را به سیستمهای پیشرفته در آینده کم هزینه و ساده‌تر نمود.

به طور مثال برای پیاده سازی یک شبکه تلفن سنتی در داخل ساختمان (Conventional PBX) عموما از کابلهای چندین زوج (مثلا 50 زوج) استفاده شده و کابل بصورت سری از هر پریز به پریز بعدی نصب شده و یک یا دو زوج آن سربندی میگردد. در انتها کابل چندین زوج در تابلوهای MDF سربندی شده و هر زوج (یا دو زوج) به یک پریز اختصاص پیدا میکند. برای فعال نمودن هر پریز لازم است سیم تامین کننده سیگنال (مثلا از PBX) هم متناظر با پورت مربوطه روی دیوار در MDF پانچ و سربندی گردد.

در سیستم سنتی:

1. نصب و فعال سازی هر پریز به ابزار خاص نیاز دارد، به عبارت دیگر برای بوقدار کردن هر پریز لازم است مسوول مخابرات دارنده آچار مخصوص پانچ پورت MDF حاضر شده و آن پریز را بوقدار نماید.
2. جابجایی پریز با توجه به وضعیت کابل یک پارچه، بدون تغییرات عمده در کابل‌کشی تقریبا ناممکن یا بسیار سخت و هزینه‌بر است.
3. قطعی یک قسمت از کابل، کل سیستم یا بخش عمده‌ای از تلفنها را از کار می‌اندازد.
4. تغییر کابری پریز ممکن نیست.

با توجه به اینکه سوکتهای تلفنی RJ11 با سوکتهای شبکه RJ45 سازگار است (میتوان سوکت RJ11 را داخل یک پریز RJ45 قرارداد و اتصال برقرار میشود) پیشنهاد می‌گردد کابل کشی تلفنها در ساختمانها و واحدهای جدید همانند شبکه با کابل Cat5e/Cat6 و سوکتهای RJ45 پیاده گردد. در این صورت حتی میتوان از تلفنهای قدیمی و سیستم PBX آنالوگ بر روی همین بستر استفاده نمود30

در روش جدید:

1. با اتصال Patch Cord در رک واحد (از هر پریز روی دیوار به PBX) میتوان هر پریز را به سادگی بوقدار نمود (بدون نیاز به متخصص و ابزار)
2. به راحتی میتوان کاربری هر پریز را از شبکه به تلفن یا بالعکس از طریق Patch Panel تغییر داد.
3. جابجایی پریز به سادگی امکانپذیر است.
4. در صورت خرابی هر نود (همانند شبکه LAN) تنها همان نود قطع میگردد و بقیه تلفنها به کار خود ادامه میدهند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید

کارشناسان ما آمادگی دارند با دریافت اطلاعات و مختصات نیازمندی شما، نسبت به تهیه پیشنهاد راه‌حل جامع زیرساخت شبکه، تلفن و دیگر سیستمهای اداری در اسرع وقت اقدام نمایند.

در صورتی که نفشه‌های ساختمانی (معماری) سازه شما در دسترس باشد، فرآیند طراحی سیستمها، جاگذاری نودهای شبکه، تلفن، برق و مسیریابی برای آنها و دیگر زیرسیستمهای هوشمندسازی اداری و صنعتی و یا مرکزداده با سرعت بیشتری صورت میگیرد. در غیر اینصورت کارشناسان این شرکت میتوانند جهت متره ساختمان و تهیه نقشه‌های اولیه به شما کمک نمایند.
icon1 (1)

محصولات

راهکارها

پروژه ها

تماس با ما