تحقیق و توسعه، تولید

فعالیتهای رهنمون در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین تولید محصولات فناوری اطلاعات

تحقیق و توسعه، تولید

فعالیتهای رهنمون در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین تولید محصولات فناوری اطلاعات

شرکت رهنمون فناوری اطلاعات طی مدت فعالیت خود، با تامین کنندگان متعدد تجهیزات و فناوریهای نوین در این حوزه در سطح بین‌المللی همکاری داشته و به طور خاص تعامل و ارتباط مستقیمی با سازندگان تجهیزات و قطعات تشکیل دهنده سرورها از جمله Intel، Samsung، Hynix، Nvidia، Seagate، FSP، Delta، Inspur و ASUS به شکل نزدیک و فناورانه برقرار نموده است. این سطح همکاری در کنار پروژه‌های متعدد داخلی باعث گردیده نیروهای متخصص این شرکت از دانش و تجربه عمیقی در زمینه ساخت و تامین این تجهیزات برخوردار گشته و توان فنی لازم جهت طراحی، تولید، راه اندازی و پشتیبانی این دستگاهها را کسب نمایند.

شرکت در سال ۱۳۹۷ همزمان با برنامه ریزی احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام (استان البرز)، اقدام به رایزنی جهت انتقال تکنولوژی و همچنین آغاز طراحی و بومی سازی سرورهای سازمانی نمود.

پیرو این تلاشها شرکت رهنمون موفق گردید نسبت به ساخت و راه‌اندازی کارخانه در زمینی به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع در فاز سوم منطقه ویژه پیام با سرمایه کل بالغ بر 350 میلیارد ریال (۲۲۰ میلیارد ریال داخلی و ۴۷۰ هزار دلار ارزی) باعث اشتغالزایی مستقیم ۴۹ نفر گردیده و با طراحی و ساخت اولین «سرور بومی» از محصول خود با نام تجاری «راینو» (RINO) در نمایشگاه تلکام سال ۱۳۹۹ با حضور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت، جناب آقای جهرمی، رونمایی نماید.

در محل سایت کارخانه شرکت رهنمون، با تجهیزاتی در خط تولید سخت افزار، خط آزمون POST و نرم افزار و همچنین اتاق آزمون Endurance امکان تولید ۱۶۶۴۰ دستگاه سرور، ایستگاههای کاری، ذخیره‌ساز (SAN/NAS) و رایانه‌های صنعتی فراهم است.

سابقه درخشان شرکت رهنمون در تامین هزاران دستگاه سرور و راه اندازی متعدد زیر ساخت مراکز داده محاسباتی و ذخیره اطلاعات جهت کارفرمایان معظمی از رسته های مختلف صنعت، مخابرات، بانک، بیمه، صنایع نظامی و انتظامی، سازمانهای حکومتی و دولتی و به کار گیری محصولات و راه‌حلهای این شرکت در زیرساختهای حیاتی کشور نشان از تعهد این شرکت به کیفیت و خدمات پس از فروش دارد که نامه‌های حسن انجام کار و قراردادهای مستمر گواه این مطلب است.

قابل ذکر است سرورهای شرکت رهنمون تنها سرورهای عرضه شده در ایران با سه سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش هستند که به دلیل تولید داخلی، تامین قطعات یدکی و ارایه خدمات پس از فروش آنها نیز فوری و غیر وابسته به شرایط واردات و معضلات تحریمها است.