عضویت‌ها و مجوزها

مجوزها و عضویتهای شركت رهنمون فناوري اطلاعات

هر شرکتی برای آغاز فعالیت در حوزه تخصصی خود نیاز به اخذ مجوز از نهادهای ذیصلاح دارد. تشخیص توانمندی‌ و صلاحیت شرکتها در انجام پروژه‌های بزرگ و حساس با بررسی مدارک و طی روندهای ممیزی و ارزشیابی توسط سازمانهای حاکمیتی و همچنین تشکلهای صنفی تخصصی صورت میگیرد.

شرکت رهنمون با اخذ مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اخذ گواهی صلاحیت و رتبه بندی در چندین رشته مرتبط با فناوری اطلاعات از سازمان برنامه و بودجه و دیگر نهادها و تشکلهای ذیربط، توانسته پیش‌نیازهای لازم جهت حضور در پروژه‌ها و قراردادهای ملی و محلی را کسب نماید.

این شرکت با عضویت داوطلبانه در اکثر تشکلهای حرفه‌ای حوزه فناوری اطلاعات و مشارکت جدی در آنها، تلاش نموده در توسعه فرهنگ فاوا و رفع موانع کسب و کارهای هم صنفی خود قدمی بردارد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشـور بـا هـدف تنظیـم‌گری مناسبات بخـش خصوصـی
و دولـت و مشـارکت موثـر در سـاماندهی امـور تجـاری رایانه‌ای براسـاس قانـون مصـوب 1379/10/4 مجلـس شـورای اسـلامی و آییـن نامـه
مصـوب هیـات وزیـران (مورخ 1383/4/24) از تیرمـاه سـال 1384 فعالیـت خـود را آغـاز
نمـوده اسـت. ایـن سـازمان بـا تشـکیل سـاختار سـازمانی بـا اسـتفاده از کارشناسـان و فعـالان
صنفـی دسـت انـدرکار فنـاوری اطلاعـات در قالـب کمیسـیونهای تخصصـی در زمینـه هـای
متعـددی مشـغول بـه بهینـه سـازی فضـای کسـب و کار و ارتقـا اسـتانداردهای ارائـه خدمـات و کالاهـا در ایـن زمینـه میباشـد. شـرکت رهنمـون مفتخـر اسـت ضمـن عضویـت در سـازمان نظـام صنفـی رایانـه ای رسـته اسـتان تهـران در زمینـه هـای زیـر بـا ایـن مجموعـه همـکاری نمایـد:

  • دو دوره عضویت در هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران
  • عضویت در کمیسیونهای تخصصی شبکه، تامین تجهیزات، ساخت مراکزداده و همچنین تولید سخت‌افزار
  • مشـارکت در پیشـبرد طـرح نظـام مهندسـی فاوا
  • مشارکت در نگاشت و بومی‌سازی استانداردهای کابل کشی سـاختمانهای تجـاری
  • مشارکت در بهینه و استاندارد سازی قراردادهای اجرایی زیرساختهای فناوری اطلاعات
  • مشارکت در تبیین و نگارش دفترچه تعرفه خدمات مهندسی شبکه

«گواهی صلاحیت خدمات انفورماتیکی» که در صنعت به «گواهی شورای عالی انفورماتیک» نیز معروف است، علاوه بر تایید صلاحیت شرکتهای فعال در این حوزه، رسته‌هایی که شرکت در آنها صاحب توانمندی است را نیز با ذکر رتبه شرکت مشخص مینماید. این گواهی توسط «سازمان برنامه و بودجه ریاست جمهوری» صادر شده و با بررسی نیروی انسانی، قراردادهای منعقده قبلی، میزان فروش و مالیات پرداختی و دیگر سنجه‌های توانایی شرکت‌ها صادر میگردد. شرکت رهنمون در رشته‌های زیر دارای تاییدیه و رتبه بندی این سازمان است:

  1. شبکه‌ داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی
  2. تولید و ارایه رایانه‌های غیر Mainframe
  3. تولید و ارایه قطعات و ملزومات
  4. مشاوره و نظارت بر طرحهای انفورماتیک
  5. امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
  6. ارایه پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزار
  7. خدمات پشتیبانی (شبکه و سخت‌افزار)
  8. آموزش و پژوهش

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه هر استان صادر میگردد. پیمانکاران موظف‌اند سالیانه اقدام به تمدید گواهینامه نماید. شرکتهای که به ارایه خدمات اقدام مینمایند، به جهت حفظ سلامت و ایمنی کارکنان خود در محیط فعالیت و اجرای پروژه‌ها لازم است قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیاده‌سازی و اجرا نمایند. شرایط و مقررات HSE (سلامت و ایمنی محیطی) سختگیرانه و دقیق است و رعایت آنها توسط ممیزین اداره کار در محل کلیه پروژه‌های فعال شرکت رصد و بررسی میگردد. شرکت رهنمون برای شرکت در پروژه‌های اجرایی در سطح کشور، هر ساله نسبت به آموزش پرسنل و رعایت فرآیندهای مربوطه جهت اخذ این گواهی اقدام مینماید.

اتاق بازرگانی تهران و ایران ابتدا در سال 1263 به عنوان مجلس «وکلای تجار» به منظور حمایت از تجار تأسیس شد. . پس از انقلاب 1357، این نهاد تحت مدیریت هیاتی منصوب از سوی امام خمینی (ره) قرار گرفت. اتاق بازرگانی تهران که امروز شامل صنایع و کشاورزی نیز می‌شود، بزرگترین تشکل اقتصادی ایران است و در سال 1402 بیش از 33 هزار عضو دارد.

گواهی اتاق بازرگانی، مدرکی است که توسط اتاق بازرگانی صادر می‌شود و نشان دهنده عضویت یک شخص یا شرکت در این نهاد است. شرکت رهنمون فناوری اطلاعات در سال 1391 برای اولین بار گواهی عضویت  اتاق بازرگانی دریافت کرده است.

پروانه تولید منطقه ویژه پیام، یک مجوز رسمی است که توسط مراجع مربوطه در منطقه ویژه صادر می‌شود. این پروانه به شرکت‌ها یا واحدهای صنعتی که در منطقه ویژه فعالیت می‌کنند، اعطا می‌شود و اجازه تولید و فعالیت در آن منطقه را به آن‌ها می‌دهد. این پروانه معمولاً شرایط خاصی را برای تولید، صادرات، واردات، استفاده از مزایای مالی و مالیاتی و سایر فعالیت‌های تجاری در منطقه ویژه تعیین می‌کند. منطقه ویژه پیام، یکی از مناطق ویژه اقتصادی در ایران است که برای جذب سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت و ارتقاء تجارت تشکیل شده است.

در سال 1401 شرکت رهنمون فناوری اطلاعات پروانه تولید منطقه ویژه پیام گرفته است.

تاسیس هر نوع محل کسب و اشتغال به هر نوع کار فنی، مستلزم داشتن پروانه مربوط به آن است. پروانه کسب، اجازه ای است که طبق مقررات قانون نظام صنفی، به منظور شروع و ادامه کسب و کار یا حرفه، به فرد مربوط برای محل مشخص یا وسیله کسب مشخص، داده می شود. پروانه اشتغال گواهی نامه مهارت انجام کار فنی است که توسط مراجع ذی صلاح ، صادر می گردد. تاسیس هر نوع محل کسب و واحد صنفی و اشتغال به هر نوع کسب و حرفه، مستلزم داشتن صلاحیت و پروانه از اتحادیه صنفی مربوط خواهد بود. در غیر این صورت فعالیت آنان ، غیرقانونی محسوب می گردد.در سال 1398 شرکت رهنمون فناوری اطلاعات پروانه کسب رایانه ماشین های اداری و پروانه کسب شبکه های کامپیوتری  گرفته است.

سندیکای صنعت مخابرات ایران در سال ۱۳۷۷ باهدف تشکل بخشیدن به شرکتهای تولیدی تجهیزات مخابراتی تحت نظر اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاسیس گردیده است.
باتوسعه فعالیت ها و براساس زیست بوم ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه سندیکا تغییر نموده واکنون علاوه بر شرکتهای تولیدی، شرکتهای فعال در حوزه های نرم افزار، خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران فاوا نیز میتوانند در صورت داشتن شرایط لازم عضو سندیکا شوند.

انجمن تخصصي‌غيرانتفاعي بيكسي (BICSI)، در زمينه سيستم‌هاي انتقال اطلاعات (Information Transport Systems) فعاليت دارد. از آنجا ‌كه سيستم‌هاي انتقال اطلاعات شامل فناوري‌هاي مربوط به صوت‌، داده، تصوير، مديريت پروژه و امنيت است، اين انجمن نيز موارد مربوط به طراحي‌، توزيع و نصب اين سيستم‌ها در شبكه‌هاي مبتني بر كابل‌هاي مسي و فيبر نوري و همچنين ارتباطات بي‌سيم را تحت پوشش قرار مي‌دهد.

در حال حاضر، بالغ‌ ‌بر 25 هزار متخصص صنايع ارتباطي و حدود 150 كشور دنيا در اين انجمن عضويت دارند، اعضاي اين انجمن، طراحان، نصابان،  تكنيسين‌ها، شركت‌هاي توليد كننده و فروشندگان سيستم‌هاي انتقال اطلاعات هستند.

عضویت در اتحادیه سراسری شرکت‌های فنی و مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی شرکت رهنمون فناوری اطلاعات با عضویت در این اتحادیه، ضمن مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها، از زمینه‌های ایجادشده توسط این سندیکا در جهت توسعه کسب‌وکار خود در بازارهای داخلی و خارجی بهره می‌گیرد.

عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با کسب این مجوز، شرکت رهنمون فناوری اطلاعات  مجاز به انجام فعالیت‌های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی، توسعه و پشتیبانی است.

گواهی عضویت در سندیکای صنعت مخابرات ایران به منظور ارتباط سازنده و مشارکت و هم‌افزایی با سایر اعضا به عنوان یکی از بازیگران خوشنام و توانمند در عرصه مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطی کشور

ایده تأسیس انجمن انفورماتیک ایران در سال 1356 مطرح و متعاقب آن اساسنامه‌ای برای آن تدوین و پیشنهاد شد. پس از بحث‌ها و تبادل نظرهای شفاهی و کتبی از جانب افراد علاقه‌مند، یک جلسه عمومی در تاریخ 28 شهریور 1357 تشکیل شد و در آن ضمن بحث درباره اساسنامه، نام فعلی انجمن مصوب شد. علاوه بر آن، یک گروه هفت نفری با اختیار تام برای پیگیری کارهای انجمن تا مرحله ثبت و تشکیل اولین مجمع عمومی بر طبق اساسنامه انتخاب شدند.

icon1 (1)

محصولات

رهنمون در یک نگاه

راهکارها

پروژه ها

تماس با ما